Jim Morrison - Ostatnie dni sław 23:55

Temat: Simosn - małe problemy
Witam, od niedawna mam Simsona S51 B1-4 1984.

Mam z nim kilka problemów.
Wiem, że to PClab a nie Simosonlab, lecz na forum o simkach nie raczą odpisać, a może jest tu jakiś user w temacie.


1. Licznik.
Od 0 do 40 chodzi Ok, ale potem stoi i dopiero gdy dojadę do 60 (jego max prędkość) poprawnie wskazuje, również dalej idzie, gdy z górki jadę. Więc muszę wymienić licznik? Musze mieć pewność, nowy kosztuje 100 zł.




2. Mam cylinder 60 cm3.
Myślę nad dodaniem wału z wypełniaczami. Warto wydać te 150zł?
Czy jest może jakiś inny sposób aby zwiększyć prędkość, np. szlif cylindra? Słyszałem o czymś w gaźniku, do zmiany, podobno pomaga.

50cm3 jedzie 60 (dane techniczne), tyle samo co mój - 60cm3.




3. Mam instaalcję 6V.
Cewka jest 12V, tak jak i przednia żarówka.
Światła mi świecą bardzo słabo, pzerobiłem postojówki na:
przednia żarówka + led, z tyłu ta dolna żarówka. Teraz mnie widać z tyłu, z prodzu słabo. Mam żarówkę 12V 35/35 W. Wymienię ją na 6V, martwi mnie tylko ten napis 12V na cewce. Czy to ona powoduje, że ani przednia 12V jak i tylnia 6V nie świeci mocno? Kable ok, cewka do wymainy?



A noż ktoś bd wiedział :)

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=489648



Temat: Kingway Yarox by albi94
Moja przygoda zaczeła sie niepozornie po sprzedaniu simson s51 i kupiłem własnie Kingway Yarox jechał na dotarciu 60km/h gdy odblokowałem go jechał 75 km/h a teraz już jestem w połowie tuningu jedzie mi 85km/h bardzo jestem zadowolony z niego

1. Model, rok produkcji: Kingway Yarox 2009
2. Dane techniczne: 50ccm, 2T chłodzony powietrzem

Tuning mechaniczny :
*sprężyna dociskowa +15 zielona
*Sportowy wariotor + przeciw talerz WM MOTO
*gazbox NARAKU
*sprzegło hebo N
*Gaźnik , dysza rozwiercona 90 mm
*rolki 5.5g Stage6 i 3.5g WM MOTO
*sprężynki sprzegła Czerwone
*cylinder 70ccm

Tuning Optyczny:
*lusterka łezki Carbon
*naklejka Malossi + Stage6
*niebieskie diody żarówki
*przedłużka amortyzatora 5.5cm
*stopka boczna biało-czerwona
*ucięty z tyłu błotnik
*mocowanko rejki z boku

a teraz foto:





na razie tyle jutro dodam wiecej fot
Źródło: skuterykingway.com/viewtopic.php?t=4776


Temat: simson s51B
DANE TECHNICZNE SIMSONA S51 C
TYP SILNIKA M541/1KF
POJEMNOSĆ SKOKOWA 49,8 ccm
MOC MKSYMALNA 3,7KM/2,72kW
STOPIEŃ SPRĘŻANIA 9,5:1
STOSUNEK BENZYNY DO OLEJU 50:1
TYP GAZNIKA 16N3-4
FILTR POWIETRZA MOKRY
TYP ISKROWNIKA-PRĄDNICY SLEZ8305.1/4
TYP CEWKI ZAPŁONOWEJ6V.8351.1/13
RODZAJ SPRZĘGŁA MOKRE
LICZBA BIEGÓW 4
PRZEŁOŻENIA I/II/III/IV 4,4/2,23/1,89/1,54
PRZEŁOŻENIE WAŁ/SPRZĘGŁO 3,25
PRZEŁOŻENIE WYPROWADZENIA ŁŃCUCHA 2,125 (16/34)
LICZBA OGNIW ŁAŃCUCHA 110
ROZMIAR OGUMIENIA 2 3/4 - 16R
RODZAJ / ILOSĆ OLEJU W TELESKOPIE HLP 48/ 36ccm
POJEMNOSĆ ZBIORNIKA PALIWA 8,7 L
POJEMNOSĆ REZERWY 1,0L
ZUŻYCIE PALIWA ok. 2,5 l/100km
AKUMULATOR 6 V 12Ah
TYP PROSTOWNIKA 8871.6/2
BEZPIECZNIK PRĄDU ŁADOWANIA 3,15 A
BEZPIECZNIK PRĄDU STAŁEGO 8 A
SWIATŁO REFLEKTORA 35W/35W
MASA MOTOROWERU 79,5 Kg
OBCIĄŻENIE UŻYTECZNE 180,5 Kg
DOPUSZCZALNA MASA CAŁKOWITA 260 Kg
PRĘDKOSĆ MAKSYMALNA 82 km/h
TYP UKŁADU STERUJĄCEGO ZAPŁONEM 8309.12
WYPRZEDZENIE ZAPŁONU 1,8mm przed ZZ
ODSTĘP ELEKTROD SWIECY ZAPŁONOWEJ 0,4 mm
OLEJ PRZEKŁADNIOWY GL 100
ILOSĆ OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO 400 ccm
SKOK ZAWIESZENIA PRZÓD 130 mm, TYŁ 85 mm
ŁAŃCUCH NAPĘDOWY JEDNORZĘDOWY, TULEJKOWY
PRĄD ŁADOWANIA PEŁNEGO 2,5 A CZĘSCIOWEGO 1,1 A
SWIATŁO POSTOJOWE PRZÓD 4W, TYŁ 5W
SWIATŁO KIERUNKOWSKAZÓW 21 W
OSWIETLENIE WSKASNIKÓW 1,2 W
LAMPKA KONTROLNA KIERUNKOWSKAZÓW 1,2 W
LAMPKA KONTROLNA HAMULCA 1,2 W
LAMPKA KONTROLNA SWIATŁA DROGOWEGO 1,2W
DYSZA GŁÓWNA 0,01 mm
IGLICA CZĘSCIOWEGO OBCIĄŻENIA 2B511
POŁOŻENIE IGLICY CZĘSCIOWEGO OBCIĄŻENIA 4 ROWEK PATRZĄC OD GÓRY
DOPUSZCZALNA MASA HOLOWANEJ PRZYCZEPKI 60 kg
RODZAJ CHŁODZENIA POWIETRZEM
SKOK TŁOKA 44 mm
SREDNICA TŁOKA 38 mm

niektóre dane zależą od tego jak jeździmy i jakie mamy części (oryginał czy podróba)
Źródło: simsonrulez.fora.pl/a/a,3602.html


Temat: Simson S51 wszystkie typy.
Simson S51 motorower produkowany w Niemczech w latach 1980 - 2002 w niemieckiej fabryce VEB Fahrzeug- und Jagdwaffenwerk Ernst Thälmann Suhl, należącej do związku IFA. Także dzisiaj cieszy się dużą popularnością wśród młodzieży, jak na swój spory wiek. Model S51 był produkowany w kilku wersjach, każda z silnikiem M531/541

Modele S51:


Simson S51N Pierwsza wersja z serii S51 produkowana w latach 1980 - 1988. Wersja była bardzo uboga w instalację elektryczną. Posiadała 3-biegową skrzynię biegów.


Simson S51 B1-3
Wersja 3-biegowa wyposażona w kierunkowskazy, światło postojowe, 25W reflektor i klakson.


Simson S51 B1-4
Pierwsza wersja S51 z silnikiem 4-biegowym. Wyglądem i wyposażeniem był podobny do wersji B1-3. Jedyną różnicą było umieszczenie cyfry 4 na deklu ze strony sprzęgła.

Simson S51 B2-4/1
Wersja wyposażona w zapłon elektroniczny (Electronic) i 35W reflektor. Dokonano zmian w wyposażeniu. Zmieniono gumowe osłony nóg widelca teleskopowego, wyprofilowano siedzenie oraz wygięto starter nożny (kopniak).

Simson S51 Comfort
Wersja produkowana od 1983 roku, na podstawie B2-4. Wyposażenie: obrotomierz, stópka boczna, sygnalizacja "stop" do przedniego hamulca, lampka kontrolna świateł, lusterko, nowe opony o profilu K35.

Simson S51 E
Produkcję tego modelu rozpoczęto w 1982 roku. Zaletami tego modelu była wzmocniona dokręcanymi zastrzałami rama, oraz podniesione kolanko wydechowe wraz z tłumikiem. Z tego względu zmieniono wyprofilowano osłonkę boczną, aby tłumik nie rysował jej powierzchni i był możliwy dostęp do schowka na klucze. Wersja ta otrzymała nazwę Enduro.

Simson S51 E/4
Uboższa i tańsza wersja S51 E pod względem instalacji elektrycznej. Produkcje zakończono w 1988 roku.

Szczegółowe dane techniczne:
Silnik spalinowy - 2-suwowy, jednocylindrowy typ M531KF/M541KF
Moc - 3,7 KM (2,72 kW) przy 5500 obr/min
Zużycie paliwa - 2,5 - 2,8 l/100km
Prędkośc maksymalna - 60km/h
Średnica cylindra 38 mm
Skok tłoka 44.0 mm
Stopień sprężania 9,5:1
Instalacja elekt. 6/12 V
Przeniesienie napędu - łańcuch
Skok zawieszenia - przód/tył 130/85
Rozstaw osi - 1250mm
Hamulce - bębnowe
Masa - 84kg
Źródło: samochodymadeinpoland.fora.pl/a/a,703.html


Temat: Co szybsze ?
Od kogo to słuszałeś? Ja mam Simsona S51 B1-3. Dane techniczne tak jak każdy simson S51 i SR50 .
Źródło: jawaromet.fora.pl/a/a,125.html


Temat:
Produkowany od 1980r. Przeznaczony przede wszystkim dla młodych użytkowników, wyposażane były w silniki M531/541 odpowiednio 3 i 4 biegi.
S51N - wersja podstawowa, z ubogim wyposażeniem elektryczny i trzybiegową skrzynkę biegów. Produkowany do 1988r.
S51 B1-3 - wersja również z trzybiegową skrzynką biegów , wyposażona w kierunkowskazy, światło postojowe, 25 W reflektor i sygnał dźwiękowy.
S51 B1-4 - wersja modelu B1-3 z 4 biegową skrzynią biegów.
S51 B2-4/1 - następca wersji B1-4, produkowany od 1983r. Wyposażony w elektroniczny zapłon, 35 W reflektor, gumowe osłony nóg widelca teleskopowego, wyprofilowane siedzenie oraz odchylaną dźwignię rozruchową.
S51 Comfort - produkowany od 1983r, zmodernizowana wersja B2-4, wyposażona w obrotomierz, boczną podpórkę, włącznik światła stop hamulca przedniego, lampkę kontrolną światła drogowego , opony o profilu K35.
S51 E - dostępny na rynku od 1982roku, przystosowany do jazdy w terenowych warunkach.
S51 E/4-wersja o uproszczonej instalacji elektrycznej.

DANE TECHNICZNE SIMSONA S51 C

TYP SILNIKA
M541/1KF

POJEMNOŚĆ SKOKOWA
49,8 ccm

MOC MKSYMALNA
3,7KM/2,72kW

STOPIEŃ SPRĘŻANIA
9,5:1

STOSUNEK BENZYNY DO OLEJU
50:1

TYP GAŹNIKA
16N3-4

FILTR POWIETRZA
MOKRY

TYP ISKROWNIKA-PRĄDNICY
SLEZ8305.1/4

TYP CEWKI ZAPŁONOWEJ
6V.8351.1/13

RODZAJ SPRZĘGŁA
MOKRE

LICZBA BIEGÓW
4

PRZEŁOŻENIA I/II/III/IV
4,4/2,23/1,89/1,54

PRZEŁOŻENIE WAŁ/SPRZĘGŁO
3,25

PRZEŁOŻENIE WYPROWADZENIA ŁŃCUCHA
2,125 (16/34)

LICZBA OGNIW ŁAŃCUCHA
110

ROZMIAR OGUMIENIA
2 3/4 - 16R

RODZAJ / ILOŚĆ OLEJU W TELESKOPIE
HLP 48/ 36ccm

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
8,7 L

POJEMNOŚĆ REZERWY
1,0L

ZUŻYCIE PALIWA
ok. 2,5 l/100km

AKUMULATOR
6 V 12Ah

TYP PROSTOWNIKA
8871.6/2

BEZPIECZNIK PRĄDU ŁADOWANIA
3,15 A

BEZPIECZNIK PRĄDU STAŁEGO
8 A

ŚWIATŁO REFLEKTORA
35W/35W

MASA MOTOROWERU
79,5 Kg

OBCIĄŻENIE UŻYTECZNE
180,5 Kg

DOPUSZCZALNA MASA CAŁKOWITA
260 Kg

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
82 km/h

TYP UKŁADU STERUJĄCEGO ZAPŁONEM
8309.12

WYPRZEDZENIE ZAPŁONU
1,8mm przed ZZ

ODSTĘP ELEKTROD ŚWIECY ZAPŁONOWEJ
0,4 mm

OLEJ PRZEKŁADNIOWY
GL 100

ILOŚĆ OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO
400 ccm

SKOK ZAWIESZENIA
PRZÓD 130 mm, TYŁ 85 mm

ŁAŃCUCH NAPĘDOWY
JEDNORZĘDOWY, TULEJKOWY

PRĄD ŁADOWANIA
PEŁNEGO 2,5 A CZĘŚCIOWEGO 1,1 A

ŚWIATŁO POSTOJOWE
PRZÓD 4W, TYŁ 5W

ŚWIATŁO KIERUNKOWSKAZÓW
21 W

OŚWIETLENIE WSKAŹNIKÓW
1,2 W

LAMPKA KONTROLNA KIERUNKOWSKAZÓW
1,2 W

LAMPKA KONTROLNA HAMULCA
1,2 W

LAMPKA KONTROLNA SWIATŁA DROGOWEGO
1,2W

DYSZA GŁÓWNA
0,01 mm

IGLICA CZĘŚCIOWEGO OBCIĄŻENIA
2B511

POŁOŻENIE IGLICY CZĘŚCIOWEGO OBCIĄŻENIA
4 ROWEK PATRZĄC OD GÓRY

DOPUSZCZALNA MASA HOLOWANEJ PRZYCZEPKI
60 kg

RODZAJ CHŁODZENIA
POWIETRZEM

SKOK TŁOKA
44 mm

ŚREDNICA TŁOKA
38 mm

Źródło: bigfisher.fora.pl/a/a,43.html









Formularz

POst

Post*

**Add some explanations if needed