Jim Morrison - Ostatnie dni sław 23:55

Temat: Czarny dym przyczyną katastrofy?



Edit1:
lups jednak nie, gif mi sie zaladowal do konca i jednak faktycznie opdejzanie to wyglada


tak, moze nie bardzo wyraźnie, ale widac, jak tego kolesia goni ten dym. i widac tez dosłowie przez ułamek sekundy (jak to pokazał prioMan), na samym początku, taką małą plamke nad silnikiem tego samolotu. to tez jest ten dym, ktory potem uderza w silnik. hmmm... moze naprawde byl on powodem katastrofy, albo właśnie to polo elektro-magnetyczne. a może to poprostu kosmici ich sprowadzili na tą wyspe <lol>
Źródło: computerworld.fora.pl/a/a,579.html



Temat: Blokady
Zle dzialajaca swieca ma tez wplyw na zuzycie paliwa.
Co do tego patenciku to wyglada tak jak na zdjeciu i w opisie podlanczasz kabel jeden do masy ,pradu,stacyjki,i modulu zaplonowego,. Efektem tego po wlaczeniu zaplonu i uruchomienia silnika dziala normalnie jak kazdy skuter , natomiast jest w tym zestawie mikro wylacznik magnetyczny ktory przyklejasz gdzies pod oslony i w to miejsce przytykasz magnesik ktory uruchamia ten dopalacz , efektem jest np. w moim skuterze na odblokowanym CDI wykrecalem 6500 obr teraz do 9000 obr co za tym idzie lepsze pszyspieszenie i predkosc.Po wylaczeniu zaplonu iponownym wlaczeniu wraca wszystko do stanu oryginalnego.Kontrola policji nic ci niezrobi bo chodzi normalnie chyba ze wlaczysz spowrotem mikrowylacznik.
Pozatem na tej skrzynce jest potencjometr ktorym ustawiasz dodatkowo max predkosc bez wlacnika np 45 kmh i wtedy wiecej nikomu niepojedzie nawet jak skuter pozyczysz.Chyba ze powiesz koledze gdzie jest mikrowylacznik i jak sie go wlancza.Ja mam magnes przyklejony do palca w rekawicy i nikt niewidzi gdzie i kiedy wlanczam.
Źródło: skuterynet.fora.pl/a/a,789.html


Temat: wyjaca automatyczna skrzynia
czlowiek sie uczy cale zycie
dzieki za sprostowanie i ciekawa rzecz do listy wiadomosci o automatach

ale juz pomijajac kwestie koloru to profilaktycznie zmien ten olej. jak bedziesz wymienial filtr to musisz zciagnac miske to odrazu zobaczysz czy jakiejs niespodzianki na jej dnie nie ma. powinien byc pasek magnetyczny lub "szczoteczki" na ktorych jesli sa to wszystkie opilki z przytarcia czy łozysk czy innych elementow sie zbieraja.

dla mnie dalej moze byc problem z olejem (ilosc/jakosc) i na drugim miejscu sprzeglo hydrokinetyczne. moze (choc nie musi) byc jedno ze soba powiazane

tak teraz sobie jeszcze pomyslalem ze moze jeszcze cos z elektryka/elektronika moze byc nie tak. ja siedze w temacie autamatow moze troszke starszych czyli prostrzych. w beetlu pewnie juz wiecej czujnikow/sterownikow jest zamontowanych. moze cos w ten desen ? i czy aby przypadkiem w VAG-u nie ma opcji ustawien automata? moze cos tam jest skopane? wystarczy ze silnik ma ustawienie np na manual to automat tez bedzie sie dziwnie zachowywal itp
Źródło: newbeetle.fora.pl/a/a,1141.html


Temat: Samsung - metamorfoza
zuzywanie sie lozysk, nawet przy ekstremalnych temperaturach jest pomijalne przy dyskach twardych, szczerze mowiac spotkalem sie tylko z jednym przypadkiem zatarcia lozysk w dysku... a dosc dlugo w komputerkach siedze...
najwieksza awaryjnosc to zmiana struktury magnetycznej dysku powierzchni talerza...
uszkodzenia mechaniczne powstale przy niekontrolowanym opadzie glowicy na talerz...
przepalenie, jednej lub kilku cewek silnika (silnik krokowy), spowodowane przeciazeniem silnika...
rzadziej uszkodzenia elektroniki dysku...

pozdrawiam
Źródło: forum.x-kom.pl/viewtopic.php?t=271


Temat: Rekord w prędkości jazdy po szynach
Francuski TGV pobił rekord w prędkości jazdy po szynach. Ku uciesze pasażerów i obserwatorów, skład rozpędził się do 574,8 km/h. Próby przeprowadzono, oczywiście, w szczerym polu. Do trzech piętrowych wagonów po obu stronach doczepiono lokomotywy, z których każda była wyposażona w silnik o mocy 25 tysięcy koni mechanicznych i specjalne koła.

Czarno-srebrzysty V150 huczał jak odrzutowiec, koła krzesały iskry, a za pociągiem ciągnęła się długa chmura kurzu. Wcześniejsze rekordy należały również do V150 (515,3 km/h w 1990 r.) oraz do lewitującego nad torem japońskiego pociągu magnetycznego (580,9 km/h w 2003 r.).



Rekord pobito w odległości ok. 200 km na wschód od Paryża, na nowej linii łączącej stolicę ze Strasburgiem. Wrażania towarzyszące jeździe z taką prędkością można ponoć porównać tylko ze startem samolotu. Francuskie władze chciały nie tylko wypróbować nową technologię, ale także w nietypowy sposób zachęcić wielomiliardowe zamorskie rynki do jej zakupu.

Maszynistą, który dostąpił zaszczytu prowadzenia TGV, był Eric Pieczac.

PAP
Źródło: cafemirenium.kylos.pl/viewtopic.php?t=1526


Temat: tykanie w okolicy deski rozdzielczej
hmmm, jakis czas temu badalismy sprawe ze znajomym w AGR. Jest to maly zaworek magnetyczny sterowany impulsowo. Nic czym mozna by sie przejmowac, po prostu tak glosno dziala. U mnie charakteryzowalo to sie tym ze w trasie jak hamowalem silnikiem to cykanie ustawalo, jak tylko dotknalem gazu to znowu wracalo.

TTTM.

ps jak znajde jakies foto spod maski to podesle z zaznaczonym zaworkiem.

[ Dodano: Sob 15 Gru, 07 04:30 ]
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=13740


Temat: AtoMy
Ja rozpoczęłam temat magicznej górki więc opowiem jak to jest:
10 kilometrów od Wałcza, między wsią Strączno, a Rutwicą znajduje się odcinek drogi zwany przez miejscowych „magiczną” lub „magnetyczną” górką.
Szczegóły dojazdu: będąc w Strącznie należy skręcić na Nakielno, a następnie na Rutwicę i po przejechaniu przejazdu kolejowego, po około 2 kilometrach jest leśny parking. Tu należy nawrócić i jadąc z powrotem pod górę, na odcinku około 200 metrów, możemy jechać na wyłączonym silniku.
Źródło: forum.cichymotocykle.pl/viewtopic.php?t=349


Temat: Elektryczna szyba sie zacina
poszukaj dobrze na forum bo w ostatnich dniach o tym czytałem ale już nie pamiętam dokładnie o co tam chodziło. podobno przy każdym silniku od szyby jest jakiś czujnik który reaguje na zmiane pola magnetycznego powodowaną wirowaniem jakiegoś małego magnesika na osi silnika i podobno takie objawy jak ty masz są wynikiem oderwania tego magnesu albo tym że czujnik jest już za słaby i nie wychwytuje zmian pola wówczas sterownik stwierdza że silnik nie chodzi bo np. szyba już jest domknięta i odcina zasilanie silnika. podobno też da się ten czujnik zbliżyc i wtedy jest po problemie.
ale to wszystko tylko podobno bo jeszcze tego nie sprawdzałem a miałem taki sam przypadek u mnie pomogło przeczyszczenie styków szczególnie przewodu masowego i już jakis czas wszystko działa

[ Dodano: 2008-08-18, 16:44 ]
Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=9243


Temat: za i przeciw dla tego sterownika
Przy rozbieraniu silnika krokowego niepowinna zdarzyć się sytuacja że wirnik dotknie stojana , może spowodować to utratę właściwosci magnetycznych i częściową utratę momentu obrotowego .
Sam miałem okazję się przekonać że tak jest , kiedy rozebrałem silnik ok. 1Nm aby przeciąć ścieżkę łączącą połączone środki uzwojeń , niestety po złożeniu silnika już przy kręceniu palcami opór osi był wyraźnie słabszy, stracił około 30-40% momentu obrotowego.
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=5331


Temat: Jak podrecic silniki aby byly szybsze
Mariusz H. napisał cytuję........Po za tym jeśli nie ma za dużych oporów ruchu to można zastosować koła zamachowe!! podstawowym plusem jest stabilniejsza praca silnika i większa niezawodność (trudniej gubi kroki)...............................i to jest prawda.
Koła zamachowe lub jak kto woli tłumiki drgań rzeczywiście pozwalają na uzyskanie płynniejszej pracy silnika i większej prędkości obrotowej. Powodem tego jest zwiększenie mometu bezwładności wirnika a tym samym częstotliwości rezonansu własnego silnika.
W praktyce widziałem dwa rodzaje tłumików :------ pierwszy to krążek z gumy z obręczą metalową założony na oś silnika .
--------drugi występuje w ofercie firmy WOBIT i znowu cytat:.............tłumik magnetyczny jest jedną prostych i tanich metod pomagających tłumić rezonanse silników krokowych. Wprowadzając dodatkowo masę bezwładnościową zamocowaną magnetycznie względem osi silnika. Tłumi rezonanse w niskich i średnich częstotliwościach a dla wysokich obrotów podnosi stabilną granicę rozpędzania silnika krokowego. Tłumik magnetyczny stosuje się głównie dla małych i średnich silników, (seria 40 i seria 56) gdy silnik ma dodatkowo wyprowadzoną oś z tyłu...............( rysunek jest na stronie www.silniki.pl)
pozdrawiam pltmaxnc
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=165


Temat: Silnki tarczowe z uzwojeniem drukowanym ?

silniki takie jak ten nowy ktory kupilem maja magnesy okragle i ksztal sciezek (z tego co udalo mi sie ustalic) bardzo podobny (na oko identyczny).
- zaglądałem do środka drugiego silnika ?

Zastanawiam się czy projektując obudowę, należy magnesy inatalować na stalowym pierścieniu
( domknięcie biegunów magnetycznych po zewnętrznej) ?
We wnętrzu tego silnika który rozebrałeś wygląda jakby coś takiego było.

Myślę że z tym frezowaniem płytki to dobry pomysł. Trzeba tylko jakoś wypełnić
docelowo rowki w obszarze szczotek ( szpachlowanie chemoutwardzalne ? )
- do testów nie potrzeba ale do dłuższej pracy raczej tak.

Na mój silniczek trzeba będzie poczekać - sporo innych zajęć
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=2447


Temat: [fotoblog] zmiana szeregowych na rownoległe cewki
Kilka silników rozebrałem i trudno powiedzieć czy utraciły moment. Twój silnik pit202 wygląda na hybrydowy magnesy są (zdaje się) na obwodzie a wirnik jest z blach ,możesz więc ciąć nawet fleksem ośkę byle temperatura nie odkształciła reszty osi i blach .
Niebezpieczeństwo z obwodem magnetycznym wynika prawdopodobnie z tego ,że silnik musi byc złożony idealnie koncentrycznie .
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=2597


Temat: Cz. indukcyjny zastosowanie do wykrywania metali wokół dyszy
taka dokładność pozycjonowania?? Jak to dla plazmy lub gazówki to +/- 1mm zupełności wystarczy.
Takie dokładności wypozycjonowania palnika nie uzyskasz.
Na zimnej stali będzie inna a na ciepłej inna. Po za tym musisz mieć tez dość dokładny mechanizm by zdołał zatrzymać silnik w odpowiednim miejscu.
Musiał być to zbudować trochę inaczej… nie indukcyjnie i nie pojemnościowo.
Np. Zabudować czujnik w postaci jakiegoś pręta z ostrzem który zejdzie do stali i po zetknięciu z nią zatrzyma silnik i przejdzie na wypozycjonowanie enkoderem.
To wówczas ma jakiś sens tak dokładnej pozycji.
Ale zatrzymanie na takim czujniku jak planujesz to zrobić to ciężki temat. Sama mechanika musi umieć wytracić inercje … a potem wykonanie tak czujnika by był dokładny w pozycjonowaniu i powtarzalności to inna bajka.
Po za tym … plazma robi wokół siebie silne pole magnetyczne. Więc jak chcesz pozycjonować dalej palnik …. Jak się będzie odbywało cięcie??
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=19156









Formularz

POst

Post*

**Add some explanations if needed