Jim Morrison - Ostatnie dni sław 23:55

Temat: [EA3W 2.4] Dziwny bieg jałowy........
win_p!!
obawiam się że u Mnie problem tyczy się tylko przepustnicy a u POPEK całej elektroniki.
W silnikach 2,4 GDI nie ma silniczka krokowego - jest elektroniczna przepustnica.....

U mnie autko pali bez problemow, nie gasnie - tylko faluja obroty i lekko szarpie silnik co jest oznaką brudnej lub uszkodzonej przepustnicy - ale.....dlaczego obroty są idealne podczas jazdy na biegu jalowym????

POZdr.
Lideek

widzę że cóś dodałeś - zasada działanie elektr. przepustnicy jest taka że nie ma tam wężyka od wolnych obrotów który doprowadza powietrze do przep. W normalnych przepust. Ona jest wtedy zamknięta a powietrze wolnych obrotów jest doprowadzane przez malutki wężyk.W GDI wolne obroty są poprzez lekkie otwarcie klapki przep.nie przez wężyk.....
Źródło: forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29396



Temat: Silnik krokowy
Musisz najpierw zapoznać sie z zasada działania takich silników. W internecie jest sporo materiałów na ten temat. Krotko mowiac silniki krokowe wymagaja okreslonej sekwencji sygnałów. W tym celu stosowane sa specjalne układy elektroniczne (tutaj znajdziej specyfikacje do jednego z nich http://focus.ti.com/docs/...nt/uc3717a.html).
Wykorzystując takie układu możemy pozniej sterować silnikiem krokowym za pomocą portu LPT lub dowolnym ukladem cyfrowym. Musisz jednak dokładnie rozpoznać uzwojenia na silniku.


Na razie
KOchzg[/url]
Źródło: edw.com.pl/forum/viewtopic.php?t=990


Temat: obroty silnika
Poprzez czujnik temperarury komputer odpowiednio ustala skład mieszanki dzięki wtryskiwaczom (paliwo) i silnikowi krokowemu lub elektronicznie sterowanej przepustnicy (powietrze).
Zasada działania czujnika temperatury jest prosta. Zmianie temperatury towarzyszy zmiana rezystancji. U mojego ojca ktoś założył odwrotny czujnik temperatury. Przy rozgrzanym silniku komputer widział temperaturę -45st.C efekt znacie.

Polecam na początku pościągać przewody wysokiego napięcia (najpierw zapisz sobie kolejność i ułożenie przewodów) dokładnie je wysusz (np suszarką) potem wykręć świece i przeczyść druciakiem, sprawdź odstęp miedzy elektrodami. wszystko poskręcaj. Przed założeniem przewodów wysokiego napięcia lekko psiknij im (np WD-40) w szczelinę, w część ktorą nakładasz na świecę. Sprawdź czy przewody nie są poprzecierane. ( czasem jeśli jeden dotyka drugiego to obroty silnika powoduja wibracje, tarcie jeden o drugi i powolne uszkadzanie izolacji WS)

Najprościej sprawdzić w ciemnym pomieszczeniu lub w nocy. Odpalić silnik i po ciemku widać czy nie ucieka nigdzie iskra.

Następnie sprawdził bym przewody i styki czy nie są zaśniedziałe lub zanieczyszczone. Czy przewody do czujników, do układu zapłonowego, do komputera nie są rozizolowane, zgniecione, zawilgocone lub uszkodzona jest izolacja.
( dobrze wysusz suszarką)

Pozostaje Ci jescze sprawdzić silnik krokowy czy pracuje, czy się nie zacina
Źródło: renault25.eu/viewtopic.php?t=1215


Temat: ukł. do pomiaru temp. - do elektroników....
osoba nie mająca do czynienia z elektroniką na co dzien raczej nie potrafi programowac procesorów a do pomiaru przy pomocy czujnika DS1820 jest takowy potrzebny, moze i na lm35 Krystian by cos sklecił ale w kitach termometrów do samodzielego montazu opartych na DS1835 jest mikroprocesor - niewiem czy zaprogramowany ale w razie jakichkolwiek zmian (liczba czujników) trzeba zmienić program.

Oczywiscie ze zachęcam do samodzielnego bawienia się rezystorkami i tranzystorkami, tuhttp://edw.com.pl/pdf/k07/60_02.pdf znalazłem nawet układ na LM35 co mierzy ujemne jak by ktoś chciał

co do programowania procesora AVR - to nie jest to trudne, są kompilatory które pracują w języku podobnym do BASIC (BASCOM) i mozna sobie poprogramować co się komu żewnie podoba z mizerną znajomością samej zasady działania procka i jego struktury. Bierzesz układ z procesorem AVR podłączasz 5 kablami do kompa uruchamiasz program BASCOM-AVR piszesz program i cuda na kiju mozesz zrobić od czujników temperatury przez wyświetlacze LCD po silniki krokowe.
Źródło: skodovka.tmp.efuzja.net.pl/forum/viewtopic.php?t=8999


Temat: Materiał do przemyślenia
WITAM

:)SPOKÓJ I WYZBYCIE SIĘ AGRESJI ZAPROWADZI NAS DO RAJU.:)

NA PLANECIE ISTNIEJE KILKA KONSTRUKCJI DYFUZORÓW AKTYWNYCH , JEDNYM Z KONSTRUKTORÓW JEST TREVOR COX NAPISAŁ JEDNA Z WAŻNIEJSZYCH KSIAZEK NA TEMAT DYFUZORÓW , PROJEKTANT/KONSULTANT MIEDZY INNYMI FIRMY RPG. NA STRONACH UNIVERSITY OF SALFORD JEST ZARYS KONSTRUKCJI i ZASADA DZIAŁANIA http://www.acoustics.salford.ac.uk/res/cox/active_diffusers/index.php?content=controllers

INNY PROJEKT WYKONANY W JAPONII POTRAFI KORYGOWAĆ ROZPRASZANIE OD 6 Hz . ZASTOSOWALI NIE ELEKTRODYNAMICZNE MEMBRANY ,A SILNIKI KROKOWE DO PORUSZANIA PŁASZCZYZN WEWNĘTRZNYCH.

KONKURENCJA DLA TYCH DYFUZORÓW SA BAS-TRAPY AKTYWNE DZIALAJACE NA PODOBNEJ ZASADZIE.
Może i wykona, ale co komu po dyfuzorze, który ma wnęki o głębokości kilku metrów,

W MAŁYCH POMIESZCZENIACH NAJLEPIEJ LACZYC POCHŁANIACZ HELMHOLTZA Z DYFUZOREM

LECZ DLA NASZYCH POTRZEB WYSTARCZAJĄCYM USTROJEM MOZE BYC BOAZERIA DYFUZYJNA NA PRZYKŁAD RPG FLUTTER FREE UZYTA JAKO PLYTA PRZEDNIA
REZONATORA HELMHOLTZA KOMORĘ TAKIEGO REZONATORA MOZNA NASTROIĆ OD 10Hz DO 200Hz A GRUBOSC TAKIEGO USTROJU MOZE MIEC 10 DO 15 CENTYMETRÓW.

mógłbyś przybliżyć jakieś szczegóły konstrukcyjne? Brzmi to dość abstrakcyjnie...


NA STRONIE FIRMY RPG JEST OPIS JAK KONSTRUOWAĆ USTROJE Z FLUTTER FREE , WARTO POCZYTAĆ.

POZDRAWIAM
Źródło: dzwiek.org/showthread.php?t=2462


Temat: Gasnie na biegu jałowym
Cytat:
OK. Ale cały problem tego regulatora związany jest właśnie z zasadą jego działania. Gdyby to był silnik krokowy problemów by nie było. A problem nie leży raczej po stronie "syfu" jaki jest wrzucany przez odmę do dolotu ...
Źródło: forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=2388


Temat: ogromnie duzo mi pali...

  Przede wszystkim wyczyściłem dokładnie przepustnicę. Następnie tzw.silnik krokowy (czyszczenie dokładne wraz z takim filcowym filtrem z boku, usunąłem luz bezwładny-tak mogę top nazwać poprzez odpowiednie wyregulowanie napięcia sprężynki śróbką od strony podłączenia przewodów), później prawidłowa adaptacja kompa i to w zasadzie wszystko.Jeszcze na rozruchu ma odrobinę problemów ale chyba trzeba będzie odrobinę odkręcić tą śrubkę (jakieś 1/8 do 1/4 obrotu w lewo). Kiedyś prosiłem o przesłanie mi tego cholerstwa (uszkodzonego) za odpłatnością celem dokładnego poznania działania ale jakoś nikt się nie opowiedział. Szkoda bo mam parę wątpliwości oi odrobinę niewiedzy na temat jego działania.Wiem tylko, że jest bardzo czułe na jakąkolwiek regulację.
Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=42975


Temat: Zagadka fotograficzna

1. Bllos jest dopuszczony, ale ten droższy, z elektroniką

hmm.... a jaki ma sens BLOS z elektroniką przecież jest to gaźnik LPG i po to został zrobiony żeby działał mechanicznie a nie na elektronice która go zakłóca. Dokładna zasada działania jest prosta i polega na pomiarze przepływu masowego za pomocą pneumatycznego mechanizmu, który jednocześnie zajmuje się podawaniem gazu dokładnie proporcjonalnie do masy przepływającego powietrza. Cały taki "blos" nie dławi przepływu powietrza w zauważalny sposób - jego średnica satysfakcjonuje nawet duże silniki.Sam gaz nie jest sterowany żadnym silnikiem krokowym a wiec żadną elektroniką i to była posdtawą powstanie tego wynalazku. Od początku produkowany był przez firmę BRC ale został wycofany z produkcji ze względu na przepisy UE. Aby być "legal" tam, gdzie głupawa ustawa wymaga elektronicznej regulacji dawki, silnik krokowy zostawia się "na sztukę" otwarty. De facto reduktor powinien być połączony z blosem na krótko, beż żadnych regulacji, śrubek, zaworków etc. Jak wiadomo Polak potrafi i jakiś czas temu ktos wpadł na pomysł i sprzedawał tzw BRC na elektronice był to zwykły mechaniczny BLOS + sterownik od sondy lambda stosowany w instalacjach 1 i 2 generacji. Wiele osób dalej tak robi i dzięki temu przechodzą przez przegląd. BRC wprowadziło BLOS na elektronice silnik krokowy + centralka sterująca ale nikt nie będzie przecież kupował rzeczy które zakłócają podstawową zasadę BLOS lub płacił za rzeczy które będa w aucie zamontowane tylko na sztukę żeby przejść przegląd.

Jeżeli BLOS na elektronice by sie sprawdził to firma BRC nie wycofała by go z produkcji bo była monopolistą w tej dziedzinie i to o niezłej renomie. W Krakowie jeszcze posiadają oryginalne BRC dostępne z silnikiem krokowym oraz centralką.
Źródło: wikad.nysa.info/viewtopic.php?t=1206


Temat: Bardzo duży zbiór tutoriali do Hondy Civic-tylko 88-91rok
Witam !!

Wiem ze to znów jest w pewnym sensie reklama nie tej strony, ale akurat nie ma zbytnio jak inaczej tego zrobić. Przedstawić chce wam rozwijany juz od sporego czasu Dział FAQ dla Hondy Civic 4gen. mimo iz jest on dla 4 gen, to jednak wiele rzeczy robi sie analogicznie tak samo w wielu inncyh Hondach Civic z silnikami seri D i B. Znajdziecie tam zbiór wielu bardzo przydatnych informacji, dzięki którym będziecie mogli samemu wykonać wiele prostych jak i bardzo skomplikowanych zabiegów i modyfikacji w waszym samochodzie. FAQ zostało podzielone na kilka działów w którym umieszczono odpowiednio przygotowane poradniki.

http://www.civic4g.pl/faq/index.html

Znajdziecie tam min:

* Spis skrzyń biegów wraz z ich specyfikacją w Hondach z lat 1988-2005
* Czyszczenie mechanizmu "silniczka krokowego" IAC
* Czyszczenie przepustnicy
* Wymiana filtru powietrza na sportowy
* Wymiana paska rozrządu
* Regulacja zaworów SOHC i DOHC
* Regulacja wolnych obrotów w silniku z wtryskiem PGM-FI
* Opis wykonania i montażu Short Shiftera
* Świece zapłonowe w Hondzie Civic
* Usuwanie zbiornika wygłuszającego w układzie powietrza...
* D13B2 - kilka prostych i skutecznych modyfikacji
* Malowanie pokrywy zaworów
* Naprawa przekaźnika pompy paliwa
* Turbo i Supercharger - zasada działania
* Regeneracja zacisków tarcz hamulcowych
* Spis komputerów montowanych w Hondzie w latach 1988-2000
* Resetowanie komputera
* Samodiagnostyka Hondy Civic do 1991
* Przeróbka instalacji elektrycznej jedno-żarówkowej na dwu-żarówkową

oraz wiele innych jak również inne przydatne zagadnienia:

* ET felgi
* Oznaczenia opon
* Troszkę teorii o skrzyni biegów i sprzęgle
* Zwiększanie mocy silników
* Strumienice - troszkę teorii
* Katalizator - troszkę teorii
* Jak rozróżnić wałki DOHC VTEC
* Spis znaków drogowych w Polsce z dnia 1 stycznia 2005
* Kodeks drogowy z dnia 1 stycznia 2005
* Wzory felg JDM
* Poprawna pozycja za kierownica
* Spis alfabetyczny tablic rejestracyjnych w Polsce
* Budowa alternatora i rozrusznika
* Budowa amortyzatorów
* Budowa sprzęgła
* Sterowanie sprzęgłem

Myślę, że niejednokrotnie się przyda ten spis a jest on regularnie poszerzany o nowe zagadnienia. Mysle że moze te FAQ zainspiruje kogos z was do stworzenia takiego Działu Porad dla jakiegos innego modelu Hondy !!!

Pozdrawiam - DOD
Źródło: honda.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=2858









Formularz

POst

Post*

**Add some explanations if needed