Jim Morrison - Ostatnie dni sław 23:55

Temat: Falujące niskie obroty
Nie wiem jak w mercach jest - nie miałem do czynienia.
Zwykle samochód gaśnie z powodu zbyt ubogiej mieszanki na biegu jałowym.
Jeśli dzieje się to na benzynce, to jesteś w stanie sobie sam z tym poradzić. W jaki sposób? wymiana filtra paliwa i reset kompa z ponownym "nauczeniem" krokowca powinno załatwić sprawę.

W książce obsługi do Daewoo Espero była podana instrukcja jak zresetować i zaprogramować ECU silnika.
Odłączasz klemy z aku na jakieś 2-3min.
Podłączasz ponownie, kręcisz rozrusznikiem i na zapalonym silniku czekasz, aż osiągnie normalną temperaturę pracy, czyli ok. 90*C (wskaźnik w połowie skali)
Jedziesz samochodem na jakiś prosty odcinak drogi, rozpędzasz strzałę do ok. 80km/h, luzujesz i toczysz się tak do jakiś 40km/h.
Przez ten czas sterownik silniczka krokowego powinien "nauczyć" się jak utrzymać obroty.

Powodzenia!

Źródło: ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1051



Temat: Daweoo espero silnik krokowy
Witam mam takie pytanie posiadam daewoo espero 1.5 16v i nie mogę znaleźć ślinika krokowego bo murze go przeczyścić,możne ktoś wie gdzie się on znajduje.
z góry dzięki za pomoc:)
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1505795.html


Temat: Daewoo Matiz - 'programowanie' komputera
" />Witam
Ostatnio dowiedziałem się o pewnej interesującej zależności wiążącej się z odłączeniem zasilania w Matizku (silniczek 800ccm). Otóż podobno po zdjęciu klem z akumulatora lub wyjęciu bezpiecznika modułu ECM następuje rozprogramowanie obrotów biegu jałowego. Jeśli nie zaprogramujemy ich na nowo to komputer przyjmuje wartości zastępcze. Procedura programowania wgląda niby tak (cytat z jednej ze stron poświęconych Matizkowi):

">Aby programowanie miało sens należy rozłączyć na chwilę akumulator lub wyjąć bezpiecznik zasilający ECM, chyba f19, silnik musi być niezbędnie zimny! Następnie po podłączeniu akumulatora lub włożeniu bezpiecznika należy włączyć zapłon na 10 sek. W czasie tym komputer dostaje impuls do sczytania parametrów ze wszystkich elementów pomiarowych układu sterowania pracą silnika, temp, sondy lambda itp. ponadto ustala położenie trzpienia zaworu silnika krokowego. Wartości te w późniejszym czasie stają się wartościami odniesienia dla pracy silnika na biegu jałowym. Po 10 sekundach należy wyłączyć zapłon, następnie należy obrócić wał korbowy silnika poprzez uruchomienie rozrusznika (dopuszczalne jest chwilowe uruchomienie silnika), wyłączamy zapłon. Po czym uruchamiamy normalnie silnik niech sobie troche popracuje aby złapał temperaturę i gotowe.
Co lepsze w instrukcji o tym nie ma ani słowa, a w ASO jakoś dziwnie na mnie popatrzyli. Piszą o tym natomiast w książkach typu 'Naprawa samochodu...'.
Dodam jeszcze, że akumulator odłączałem ostatnio jakieś dwa lata temu, kompa nie programowałem i autko nadal jeździ, nie pali więcej i ogólnie wszystko jest tak jak być powinno. Słyszałem również (ale nie wiem na ile jest to prawdziwe), że podobie sytuacja ma się z Espero (programowanie ustawienia przepustnicy po odłączeniu zasilania).
No więc jak to jest z tym Matim?
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=80525









Formularz

POst

Post*

**Add some explanations if needed