Jim Morrison - Ostatnie dni sław 23:55

Temat: [benzyna/gaz] Pare pytan :-)
Zamień na chwile czujnik ciśnienia bezwzględnego z jakiegoś poldka na wtrysku lub fiata punto 1.6 lub daewo lanos ,nubira,matiz lub opel gsi bo to w każdym z tych aut jest taki sam.To jest ta kostka co idzie do niej wężyk z kolektora ssącego i wpinka z przewodami( to co w Płotkach usiłowaliśmy odpiąć ten weżyk) To użądzenie w większości aut odpowiedzialne jest za utrzymanie stabilne obrotów na biegu jałowym jak i podaje sygnał do kompa o stanie podciśnienia w układzie dolotowym (pomijam tu silnik krokowy) Miałem kilka przypadków u znajomych że falowały im obroty i po wymianie tego ustrojstwa wszystko pracowało w normie.Warto by sie było podpiąć pod program wykrywający usterki lub jak masz cierpliwość to polecam lekture OBSŁUGA I NAPRAWA POLONEZA i tam jest bardzo dobrze opisane jak odczytywać usterki układu elektronicznego po sygnałach wysyłanych przez lampke kontrolną silnika.Zwiera sie tam kostke i liczy ile razy mignie i w jakich odstępach kontrolka układu sterowania elektroniką(check engine) Trzeba ogrom cierpliwości ale da sie zlokalizować usterke jeśli zapamiętał ją komputer. Moge ci tą knige dostarczyć do Gdańska a oddasdz na zlocie
Źródło: fsoautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1425



Temat: [LANOS] NIEDOMAGA !!!
Witam
Wiem , że temat często się przewija natomiast wszystkie opcje naprawy wyczerpałem. Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Daewoo Lanos 1,6 16V. 99r. przejechane 100tys. KM
Problem polega na nierównych obrotach + kopcenie z rury na biegu jałowym na zimnym silniku TYLKO na benzynie (chodzi jak traktor). Po 5-10min jak silnik się nagrzeje pracuje idealnie. Gaz OK. Początkowo pracował źle również na ciepłym silniku ale po wymianie poniższych części dzieje się to tylko na zimnym silniku:
1. Filtr paliwa x3
2. Wtryskiwacze
3. Pompa paliwa
4. Poszedł napinacz paska rozrządu wiec zrobiłem wymianę wszystkich zaworów, palnowanie głowicy, komplet uszczelek w tym pod głowicą, termostat, czujnik temperatury,
5. Świece + przewody
6. Silnik krokowy + czyszczenie dokładne przepustnicy + czujnik położenia przepustnicy OK.
7. Reset komputera (F5 lub klemy)
8. Lambda ok. – i tak bez znaczenia na zimnym silniku
9. Katalizator wypróżniony
10. Czujnik recyrkulacji spalin zaślepiony
11. Wiązka przewodów gdzie często występuje problem wg opisujących podobny problem sprawdzona.
12. Programowanie biegu jałowego też nic nie pomogło.
Z góry dziękuje i proszę o Wasze opinie jak można to naprawić.

Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=11699


Temat: [Lanos] 1.6 16v jak zimny nierówna praca
Witam

Niedawno zakupiłem Lanosika 1.6 16v z gazem mozna go obejrzec w dziale nasze daewoo link:http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=3648

ale mam z nim malutki problem

Jak odpalam z samego rana Lanos chodzi nierówno jak dodam gazu obroty wchodzą na 2tys obrotów na chwile sie zawieszają i opadają,podczas jazdy oczywiscie jak jest zimny potrafi czasami szarpnąć.

Wszystkie te objawy znikają po przejechaniu ok.1,5 do 2km.
Jak lekko sie nagrzeje wszystko chodzi dobrze

Wymieniłem świece NGK , nowe przewody, czyszczony byl silnik krokowy,resetowany komputer - wszystkie te naprawy byly wykonane wczoraj w serwisie Daewoo

Dziś rano niestety znów to samo auto chodziło na poczatku troszke nierówno i raz szarpneło

Kolejny problem tyczy się hamulca ręcznego
Serwis równiez wymienił mi szczęki z tyłu (bez wymiany bębnów,bębny były szlifowane przez serwis)
Niestety wymiana na dzień dzisiejszy zbytnio nic nie dała hamulec ręczny jest nadal słaby
Kiedy pojechałem dziś z reklamacją mechanik zapewniał mnie że wszystko się dotrze (ułoży) po pokonaniu kilkunastu kilometrów.

Mam pytanie do Was koledzy gdzie moge sie udać aby usunąć problem z obrotami jak auto jest zimne oraz czy czasem serwis mnie nie oszukuje ze to sie dotrze?

Niestety kompletnie nie znam się na tym i licze na Waszą pomoc

Może ktoś z Was zna dobry warsztat w Warszawie który poradziłby sobie z tymi usterkami
Pozdrawiam Wszystkich miłośników tej marki
Michał
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=4439


Temat: [lanos] PROBLEM Z KUNAMI ! POMOCY !
WITAM !
mam problem jak w temacie. Ostatnio przegryzły mi kable do świec, od silniczka krokowego i jescze kilka innych. Poza tym, że wydałem sporo kasy na naprawę zbieram na dwururkę zeby te paskudztwa odstrzelić. Słyszałem ze są jakies odstraszacze kun czy cos takiego.
Czy ktoś już miał problem z takimi paskudztwami i jak ewentualnie sobie poradził na przyszłość. Dziękuję za pomoc. PZDR !
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=3045


Temat: [Lanos] Zbyt wysokie obroty biegu jałowego
Witam
Kupiłem dwa tygodnie temu lanosa 1.6 16V SX LPG. Pewnie jest dużo tematów omawiających mój problem ale chce się upewnić czy to na pewno to co myślę. Mam problem z obrotami na biegu jałowym, otóż zazwyczaj jest tak, że obroty utrzymują się na poziomie około 900 obr/min ale od paru dni czasami zdarza się, że obroty zatrzymują się na poziomie 1500 obr/min. Pomyślałem na początku, że może to przez kompa i przydałoby się go zresetować poprzez odłączenie akumulatora jak to opisane jest w paru tematach na forum, ale popukałem leciutko młotkiem w przepustnice i obroty spadły do normalnego poziomu, ale po jakimś czasie znów obroty wzrosły i znów młotek i spadły i na razie jest ok. Mam dwa pytania bo zapewne problem powróci w najbliższym czasie.
1. Czy odłączenie akumulatora spowoduję jakieś problemy np z poduszkami powietrznymi i tym podobne? Czy wystarczy ustawić obroty biegu jałowego jak to jest w instrukcji i wystarczy?
2. Czy Jeśli reset kompa nie pomoże to czy winą może być przepustnicą lub silnik krokowy i czy manual zamieszczony na forum http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=7522 różnić się będzie od mojej naprawy w lanosie 1,6 16V SX z gazem??
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=27768


Temat: [Lanos] Zbyt wysokie obroty biegu jałowego
1. Czy odłączenie akumulatora spowoduję jakieś problemy np z poduszkami powietrznymi i tym podobne? Czy wystarczy ustawić obroty biegu jałowego jak to jest w instrukcji i wystarczy?
Nie powinno być żadnych problemów.
2. Czy Jeśli reset kompa nie pomoże to czy winą może być przepustnicą lub silnik krokowy i czy manual zamieszczony na forum http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=7522 różnić się będzie od mojej naprawy w lanosie 1,6 16V SX z gazem??
Ten manual powinien Ci wystarczyć. Zanim zaczniesz resetować kompa wyczyść silnik krokowy i jego gniazdo i ewentualnie zajrzyj do przepustnicy czy nie jest zasyfiona albo czy ci się nie zacina przy końcu (a właściwie początku). Możesz także sprawdzić TPS. Do tego nie zaszkodzi sczytać błędu ECM zanim go zresetujesz.
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=27768


Temat: Gdzie znajduje sie silniczek krokowy w lanosie?
jak w temacie--pewnie smieszne pytanie ale nie znam sie zupelnie na budowie i chce wyczyscic silniczek krokowy bo szarpie mi na paliwie.
nigdy nie zabieralem sie za naprawe (bo nic sie przez 7 lat nie zepsulo) i naprawde nie wiem gdzie tego szukac
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=1663









Formularz

POst

Post*

**Add some explanations if needed